maandag 9 juli 2018

Poging tot snorkelen

18-109 Sombrero Chino

De eilanden zijn niet alleen boven water interessant, ook het leven onder water is de moeite waard. Er stond dan ook vrijwel elke dag een snorkelsessie op het programma. Na een eerder snorkeldebacle in de Golf van Akaba tussen Egypte en Saoedi-Arabië zag ik nogal op tegen het snorkelen. Om het verleden te begraven en met goede moed aan een nieuw snorkelavontuur te beginnen had ik een onderwatercamera gekocht en we hadden allebei de top van een wetsuit gekocht omdat het water rond de eilanden nogal koel is. 

18-s01 Arjan in wetsuitArjan, klaar voor het snorkelen

Het snorkelen was een bijzondere ervaring. Het duurde even totdat ik in staat was met het snorkelding te drijven en naar beneden durfde te kijken. Wat ik zag was best wel mooi, veel vissen en zelfs een enorme octopus. Het snorkelen en tegelijk bedienen van de onderwatercamera was nogal problematisch. Uit de foto's blijkt dat ik een aantal keren blijkbaar het juiste knopje heb ingedrukt. Onze gids Maja is de hele tijd bij me gebleven omdat ik duidelijk het meest problematische geval was onder de passagiers die te water waren gegaan.

Na afloop bleek de camera het niet meer te doen. De volgende snorkelsessies heb ik overgeslagen en het wetsuit heb ik aan de boot geschonken.

18-s14 Snorkelen18-s17 Snorkelen18-s25 Snorkelen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten